Min första bröllopsfotografering

Nikon D7200 + Nikkor 50 mm f.1.4G/Sigma 17-70mm
 
Hej!
 
Det känns så konstigt att faktiskt sätta sig ner och förbereda bilder och ladda upp bilder här på bloggen, det var ett ganska bra tag sen jag var aktiv här. Men jag hoppas jag har mer tid för bloggen i framtiden. Vad har jag hållit hus dessa månader då? Som några av er som läser vet startade jag ett UF-företag själv som fotograf i höstas och det var där tiden till bloggen försvann, då jag fick 2 sociala medier till att vara aktiv på och lägga upp bilder. Jag kände att det var bättre att bara fokusera på UF:et under den tiden. UF:tiden var en mycket rolig period och funderar på att kanske göra ett inlägg här om allt jag gjorde under terminen. Sedan avvecklades UF-företaget och jag bestämde mig för att fortsätta driva företaget som hobbyföretag under sommaren vid sidan av sommarjobb på ica. Det har fungerat på bra, däremot hoppades jag att jag skulle hinna fixa hemsida och så men det har inte blivit av tyvärr.
 
Hursomhelst. För ungefär en månad sedan fick jag förfrågan att fotografera ett bröllop då brudparets bokade fotograf hade fått förhinder. Jag ställde såklart upp då det skulle bli min första bröllopsfotografering och en bra möjlighet att marknadsföra mig. Var faktiskt inte så nervös som jag trodde och åkte ut till kyrkan och var med under kvällen. Jag ska inte säga att jag inte är nöjd med bilderna, men jag kan inte heller säga att jag är jättenöjd. Brudparet är nöjda och jag har fått så mycket erfarenhet och insikt i hur det faktiskt är. Bara det att man får en stor hög med ca 1000 bilder på en gång är väldigt tungt och jobbigt att gå igenom. Jag behöver träna på att coacha och posa mina kunder, då det bara är något som kommit naturligt när jag fotat självporträtt. Med hårt arbete klarar man allt! 
 
Hoppas ni har det underbart! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: