Kamerautrustning!

 
Kamera: 
Nikon D3100 - Köpte kameran 2011
 
Objektiv:
Nikkor 50mm f.1.4G - Nyaste objektivet jag använder mest, använder det till allt men främst porträtt.
Nikon 18-55 f.3.5-5.6 - Stardardobjektivet som kom med kameran, används ibland när 50mm är för nära och jag vill ha med mer i bilden.
SIGMA 70-300mm f.4-5,6 Macro - Teleobjektiv som jag köpte kort efter kameran, används när jag är långt ifrån motivet och oftast till djur. Det har även en macrofunktion som jag använder ibland. 
 
Extern blixt:
SIGMA EF-530 DG ST - Väldigt simpel extern blixt som är mycket enkel att förstå. Använder den varje gång jag tar porträtt inomhus där det är dåligt ljus. Blixthuvudet är riktbart och det blir snyggast om jag riktar det in i väggen eller taket.
 
 
Övriga tillbehör: 
2 Close up filter +4 & +10 - Filter liknande förstoringsglas och jag kan ta mycket nära macrofoton mycket billigt!
Fjärrutlösare - Köpte denna för några år sedan och den har aldrig riktigt fungerat. Nu tror jag den är helt kaputt.
5 i en reflexskärm - Kan verkligen ta porträtt från bra till bättre! Lite bökig att hålla själv men resultatet blir jättebra. Just denna har 5 olika sidor, silvrig, vit, svart, guld och även en transparant. 
Hama stativ - Detta stativet har följt med mig genom vått och torrt, ett måste vid fotografering av självporträtt. 
1 tb hårddisk - Här förvarar jag alla mina bilder när datorn får slut på minne.
Lowepro kameraväska - Ganska stor kameraväska där jag får plats med allt jag behöver.
 
Redigering:
Photoshop CC - Det är rätt dyrt men det är så värt det, perfekta programmet för att redigera bilder och videos.
 
Nästa inköp:
Nytt kamerahus - Min lilla kamera börjar bli gammal och nya fördelar kommer med nya kameror. D3100 kan till exempel inte ha en fjärrutlösare utan sändare och skärmen är sämst. Har kollat lite men har inte hittat någon än.
 
 
Postat av: Janina Englund

Hej! Är din kamera utrustning uppdaterad eller är den gammal? Kul att se vad andra använder :) köpte en nikon d7200 för ett par dagar sedan nämligen :)

Svar: Hej! Den är bara några månader gammal (kamerahuset), hade en Nikon D3100 innan :)
julia johansson

2016-10-08 @ 02:14:51
URL: http://janinaenglund.blogg.se
Postat av: Wilma

Hej! oj vad roligt att jag trillande in på din blogg i samband med att jag funderar på att köpa en ny kamera, d7200. Ser nu att vi har exakt samma utrustning, fotade tidigare med d3100 och har exakt samma objektiv. Då till min fråga, är du nöjd med din d7200? skulle du rekommendera den till mig?:) Kram

2017-12-13 @ 19:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: